Powrót na Cape Agulhas po pięciu latach!!! Przylądek Igielny, niezmiennie mój ulubiony przylądek :)




Na przełomie 2012 i 2013 roku, czyli chwilę po naszym tutaj przyjeździe, wybraliśmy się na  najdłuższe jak dotąd wakacje. Przez pięć tygodni wojażowaliśmy i objechaliśmy sporą część wybrzeża Południowej Afryki. Niezapomniany czas, chociaż pod koniec chciało nam się już wracać do naszego domku, wtedy wciąż nowego i świeżego :) Wspominam go z sentymentem! Jednym z moich ulubionych miejsc wówczas zwiedzonych był Cape Agulhas, Przylądek Igielny, czyli najbardziej na południe wysunięty punkt Afryki. Tego dnia dojechaliśmy tam dosyć późno, zdążyliśmy jednak na romantyczny zachód słońca i kolację na skałach, tylko we dwoje. To, co utkwiło mi w pamięci to cudowna przestrzeń, szum fal rozbijających się o brzeg i skały. Spektakularne skały. Ich rozmiar, kolory, faktura - zrobiły nam mnie spore wrażenie. Niektóre były ostre jak igły, skąd też sam przylądek wziął swoją nazwę. To miejsce na zawsze pozostanie jednym z moich ulubionych, nie tylko w Afryce, ale też na całym świecie. Wyjątkowe było też to, że wtedy byliśmy na przylądku sami. Czuliśmy się, jakby był to nasz prywatny kawałek oceanu.

Pisałam o nim kilka lat temu na blogu tu i tu oraz też wspominałam w poście, który powstał w ramach wyzwania blogowego, o tutaj :)

Podczas moich ostatnich wakacji, na które wybrałam się z moich braćmi, też tam zawitałam! Jak tylko pojawił się pomysł wyprawy, wiedziałam, że chłopaki po prostu muszą tam pojechać! Zobaczyć przylądek, skały, wrak statku nieopodal no i muszą też zrobić sobie, wyjątkowe, moim zdaniem, zdjęcia przy tablicy, która w sposób symboliczny oznacza łączenie się dwóch oceanów! Tak też było! Pojechaliśmy, pospacerowaliśmy, zrobiliśmy zdjęcia ale przede wszystkim wszyscy miejscem byliśmy zauroczeni. Niezależnie czy jest się tam po raz pierwszy czy kolejny, jest wyjątkowo. Porządnie nas też tam wywiało, ale to już sprawa drugorzędna :)

Jeśli kiedykolwiek mielibyście okazję i szansę na zwiedzanie RPA, polecam gorąco Cape Agulhas :)




















Komentarze

Popularne posty