Wydma nr 45 i nasze pierwsze spotkanie z ...prawdziwą pustynią!

Czerwone piaski, wydmy i pustynia to niewątpliwie główne atrakcje Namibii. Tak więc kiedy w końcu dotarliśmy do Parku Narodowego Namib - Naukluft, znajdującego się na terenie Pustyni Namib, ekscytacji nie było końca! Naszym celem było Sossusvlei i Dead Vlei (o innych namibijskich atrakcjach w kolejnych postach) zanim jednak tam dotarliśmy, zatrzymaliśmy się przy wydmie nr 45, na którą można się wspinać jeśli ktoś ma ochotę. Też miałam taki plan, ale już po kilku krokach, palący piasek niemalże poparzył mi stopy (po chwili wyglądały jak czerwone serdelki), tak więc podziwiałam wydmę "z bezpiecznej odległości" :) Imponująca!

 ^^^ Inni jak widać, byli bardziej wytrwali niż ja :)

Podczas pobytu w Namibii po raz pierwszy doświadczyłam też pustynnych wahań temperatur. Poranki witały nas rześkim, chłodnym powietrzem, natomiast już przed 10tą zaczynała się prawdziwa pustynna, gorąca pora. Po całodniowym upale, wieczorem znowu chłód dawał o sobie znać i kurtka była niezbędnym elementem garderoby! Temperaturę dało się też odczuć podczas spacerów, dlatego zanim zaczniecie wydmowe wspinaczki, zaopatrzcie się w kryte buty - będą jak znalazł :) drugi raz nie popełniłam już tego błędu (szykowne sandałki zostały zastąpione porządnymi sportowymi butkami)!





W zależności od pory dnia, kolor pisku może przybierać przeróżne barwy! Od jasnopomarańczowego, niemalże żółtego po ognistą czerwień, niesamowite, czym natura może nas zaskoczyć!

 Bardzo podobały mi się też wyschnięte,spalone słońcem pnie i konary drzew. Wraz z wszechobecnymi piaskami pustyni tworzyły inspirujący do robienia zdjęć kontrast!

 Namibia oferuje słońce ... w nadmiarze. Odrobina cienia na wagę złota!


Komentarze

  1. Imponujące !!! Pustynia i piasek wróżnych odcieniach, mam nadzieję, że kiedyś sama zobaczę to na własne oczy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne zdjęcia! Nie mogę się doczekać reszty relacji z podróży!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko w swoim czasie, przekopywanie się przez zdjęcia trwa :)

      Usuń
  3. wow! kolor piachu po prostu powala! mam nadzieję, że uda mi się kiedyś zobaczyć to na własne oczy! świetne zdjęcie =)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i polecam żanet! Na pewno by Ci się podobało :)

      Usuń
  4. no więc 2 dni temu 4 razy dodawałam komentarz do tego posta i w końcu wyłączyłam komputer bo inaczej wyleciałby przez okno.. na tą pustynię! no i nie ma go:/ w każdym razie chciałam powiedzieć, że fajnie tam na tej pustynii (tylko to ładniej ujęłam:)) pozdrowienia!!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty