Plantacja bananów



Jak smakują banany wie chyba każdy, ale jak rosną - to już może nie być takie oczywiste. Dla mnie nie było :) Tym bardziej podobała mi się wizyta na plantacji bananów. Dowiedziałam się między innymi, że banany mają piękne "kwiaty". Kwiaty te (na zdjęciu poniżej) ukrywają zalążki małych owoców. Pod każdym otwartym liściem widać już kolejną porcję bananów :)
























Każdy pień palmy daje owoce tylko raz, potem zostaje ścięty. 
Na zdjęciu poniżej widać blisko ziemi obcięte   części.

A żeby ptaki podstępne nie dobrały się do bananków - zabezpiecza się je torebkami :)


TU znajdziecie nieco więcej informacji i bardziej fachowe określenia typu bylina, kwiatostan, kłącze :)

Komentarze

  1. Wizyta na takiej plantacji robi ogromne wrażenie. Ja miałam przyjemnośc podziwiać je z bliska w Indiach. A ile jest frajdy w jedzeniu banana prosto z drzewa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale czadowe kwiaty! Mało tam, kwieciska gigantyczne.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty