ZOO CITY

Źródło: Internet



SF, urban fantasy, powieść noir, ballada na cześć fantastycznego Johannesburga. To tylko kilka z określeń na temat Zoo City z jakimi się spotkałam. Każde równie trafne co tajemnicze. Otóż książka, moim zdaniem, jest wyjątkowa i jedyna w swoim rodzaju. To pierwsza powieść typu urban fantasy z jaką się spotkałam. Niesamowita wyobraźnia autorki plus Johannesburg, mroczny, okrutny, zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Być może też dlatego, że większość miejsc, ulic, jest mi mniej lub bardziej znana. Na pewno znajomość miejsca akcji i nieco historii kraju pomaga wyobrazić sobie realia przedstawione w książce. Ale nie jest to wiedza niezbędna do lektury :) Podsumowując polecam!

Źródło: klik
Bardzo ciekawy artykuł na temat Zoo City:
http://www.artbiznes.pl/index.php/zoo-city-swietny-kryminal-z-rpa/

A oto gdzie możecie znaleźć książkę:

Rebis
Selkar















Polecam również zapoznać się z osobą Lauren Beukes. Ta południowoafrykańska autorka pracuje jako dziennikarka i scenarzystka telewizyjna w największym studiu animacji w RPA. Opublikowała opowiadania w kilkunastu antologiach, jest scenarzystką kilkunastu komiksów i autorką powieści.

Więcej na temat jej twórczości możecie poczytać tu: http://laurenbeukes.com/.

Niedawno ukazała się (niestety jeszcze nie w Polsce) najnowsza powieść autorki pt. „The Shining Girls”. Cieszy się ona dużym zainteresowaniem min. w Wielkiej Brytanii. Jak już Wam wspominałam TU, Mąż sprezentował mi ową powieść i to w specjalnym wydaniu :) Jestem szczęśliwym posiadaczem jednego z tysiąca podpisanych przez Lauren egzemplarzy.



Komentarze

  1. Ciekawe! Zawsze chętna na coś nowego czytelniczego, postaram się odnaleźć i poczytać. I prosze o więcej ciekawych autorów z dalekich krain :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty